tisdag 29 mars 2011

CloudyClothes, Stars & Stripes, samåkning JÖNKÖPING

Har äntligen redigerat bilderna på beställningen till lilltjejen på livebilden i förra inlägget. Hennes mamma svängde in på Å-kanten och shoppade lite i väntan på sin beställning och nu så kunde jag äntligen leverera den enligt överenskommelse. Mamman verkar supernöjd och lilltjejen är ju glad på bilderna så antar att hon också känner sig fin :) Enligt önskemål syddes beställningen i ceriset och svart, såå läckert! Att jag inte provat det innan! Så nu är lilltjejen helt unik i stan om denna färgkombo, kul!
Muddisar i mitt egna mönster. Har finslipat på storlekarna och utvidgat benen något. Dess sydda i strl 68 och verkar passa henne rätt bra redan så det måste blivit något mindre. Om hon inte växt i 68 sen beställningen gjordes för 2 veckor sedan förstås. De växer ju så det knakar i den ålders så inte helt omöjligt. Även dessa är sydda med förlängda muddar så hon kan ha dem LÄÄNGE :)

Även dessa beställdes i samma storlek och jag har utgått i från samma gamla vanliga mönster. Är så kul med helt egna mönster men nu är jag faktiskt sugen på att införskaffa mig min första Ottobre tidningen. Ska utkomma en den 15 april så då ska jag nog hugga en :D


Självklart beställdes matchande mössa och dregglis till de båda kiten :) Jag är såå svag för att matcha och tycker att plaggen höjer varandra otroligt. Den högra, randiga dregglisen fick Ludvig dagen före dopet. Han använder ca 5 dregglisar/ dag, en riktig snackpåse med andra ord.

Jag vill så gärna åka till Jönköping men har  konstaterat att det nog är lite långt att åka 40 mil alldeles ensam på en och samma dag. En av mina bästa vänner ville såå gärna följa med då han är väldigt modeinresserad och har läst textil men tyvärr krockade det med hans resa till dûsseldorf (?) Undra om det är någon som svischar förbi med sin bil här i närheten?! Bor ju i hålan Hallsberg som DOCK ligger väldigt nära E20 :)

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fint du hunnit sy. Hoppas att du hittar någon att samåka med.

    SvaraRadera
  2. tyvärr så skal jag inte dit...var på mässan i Älvsjö i feb :)) ps...du gör jättefina saker.

    SvaraRadera