torsdag 3 mars 2011

Snabba ryck + separationsångest

En beställning som inkom igår förmiddag och som färdigställdes idag.
Det tycker jag är snabba ryck!
Mössa och dregglis till en 4-månaders pojk i JNYs härliga himmelsblå jerseymoln :)
(Att peta på mönstret till dregglisar kan man greja med huur länge som helst)
Syr en helt vändsydd dregglis och tycker det ger ett superschysst resultat för mig som ännu inte har overlock. (dock kan en vara på ingång, gaaah) Men sen är smaken lite som baken också.. en del vill ju faktiskt inte ha massa onödiga sömmar som skaver på liten bebis. Men visst är det en fin detalj, inget snack om saken!

Har några beställningar till att färdigställa innan jag börjar påfyllnaden på Å-kanten, igen! Vilket är såå roligt! Häromdagen såldes ett kit i butiken till en liten bebispojk som skulle på fotografering, då blir man lite extra glad i hjärtat!

Jag verkligen ÄÄÄLSKAR de tyger som erbjuds nu och börjar få ångest för de färger som redan håller på att sina. Jag vill ju att min framtida bebis ska pryda i alla dessa tyger men att lägga kläder i en låda i ca 3 år känns lite halvpatetiskt. Antagligen kommer det fooorsa in underbara tyger under vår/sommar och framöver men ändåå!!

I stället för att åka tomhänt från tygaffären idag (hade fått en beställning men det tyget som önskades var slut. Sånt är surt!! ) så passade jag på att fylla på med PRYM-knappar och lite nya spännande projekt jag ska ta tag i framöver. Och i morrn.. ja då ska jag ta tag i ett projekt jag sett fram emot lääänge. Så kika in i morrn em/kväll så får vi hoppas jag kan redovisa ett gott resultat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar