tisdag 4 januari 2011

Spänd inför reportage på fredag

Idag lämnade jag in bilen på verkstaden och fick snällt gå hem i snöovädret. Men så ringde telefonen och det var VLT som ringde och ville göra ett reportage om mig och mina kläder. Så himla roligt! Så vi bokade in fredag eftersom jag då ändå ska till Västerås så vi ska ses i min återförsäljningsbutik Å-kanten. Jag skuttade glatt hem och satte mig vid symaskinen. Dels för att jag har lovat mig själv att sy upp alla liggande beställningar innan skolan börjar på måndag, och så förstås för att jag vill ha lite nya alster att visa upp i tidningen.

Idag har jag sytt upp dels en beställning på en mössa, dregglis och byxor i strl 62 som gjordes redan innan den lilla flickan R föddes. Men nu är hon äntligen här och hennes mamma hade önskemål om annat än rosa, så här blev resultatet ;

    

Sen hann jag även med en till beställning som är gjord av en liten pojke vid namn A:s farmor
Något enkelt i grått ville hon ha och jag valde att fånga upp det turkosa i bokstaven. Riktigt snygg kombo.
Byxor i strl 70 och dregglis med tryckknapp

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för kommentaren på bloggen! Vad mycket fint du syr! Lycka till med reportaget! ;-)

    SvaraRadera