lördag 16 oktober 2010

En ny vintermössa

Har gjort mig en vintermössa under fredageftermiddagen. Det gick som en bergochdalbana faktiskt, väldigt spännande. Kom på kombon av detta underbara tyg tillsammans med värmande svart velour,  vart riktigt bra. Först så rulla bara velouren ihop sig och dryga så det drog ut på tiden. Men när alla bitar var ihopsydda så vart det ju faktiskt kalas även om det såg väldigt stor ut i omkrets. Något baggy och supermysig.

Kul att sy en kanon vuxenmössa på första försöket, den behåller jag själv men har redan fått in två beställningar på likadana :) Mössa är alltså sydd i velour(insidan) och trikå på utsidan, sydd i omkrets 54 och sitter loose på mig som har 58 i huvudmått.

Ska justera lite med att sy vändningshålet i endast velouren då jag på denna sydde det längst kanten och när ett svart tyg möter vitt blir det knepigt med val av sytråd. Men men, nog om det, jag är kanon nöjd!!
Heartbeat Design är på G

Är du också intresserad av en likadan?
maila heartbeatdesign@hotmail.com

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar bara in. Och gillar din design, de i ogange va riktigt fina. Kikar nog in fler gånger. :)
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. roligt att hitta din blogg! och att du hittat mig ;)
    ang trådval så gör jag så att jag har olika färger på över och undertråd när jag ska sy ihop vändhål och har olika tygfärg på foder osv.

    SvaraRadera