söndag 6 februari 2011

Första vimpelförsöket

 Man måste vidga sina vyer ibland och exprimentera lite. Denna gång föll nyfikenheten på att göra en vimpel. Har tänkt det många gånger förut men när systeryster N var sugen på att göra en så gjorde även jag slag i saken. Sydde en i fredags som belöning efter att jag skrivit klart tentan jag pluggat till HELA veckan. Lätt som en plätt gick jag därifrån redan efter 1 timme och fick hela dagen till att sy. Den vimpeln jag sydde då får jag blogga om en annan dag då jag inte hunnit redigera bilderna än. Men ni ska få se bildbevis på dagens vimpel som alltså är nr 2 i skaran. Tur man lär sig av sina misstag för perfektionist som man är så vill man att allt ska vara tipptopp. Det gick alltså smärtfritt att sy denna vimpel och jag är SÅ nöjd med resultatet.
(blir nog en turtorial med mina småknep nån dag för jag hittade bara simpla tips när jag sökte på nätet. Men först den utlovade redigerings-turtorialen.. men det känns som ett större projekt) Bjuder på ett tips redan nu: sy med tät raksöm och inte sicksack,( i så fall båda).

Denna vimpel är i tre härliga prickiga tyger. Grönt, rött och marinblått från Panduro Hobby, de har ju kanontyger för just ändamålet vimplar. Fanns massor att frossa i, dock tyckte jag som alltid att det mest fanns flickiga tyger. Målet med denna var "unisex" som jag jobbar rätt hårt på. Tycker det är fräckt, fränt och alla barns rätt att ha ett färggrant rum.
6 st vimplar i grönt, rött och marinblått.
Längd 180 cm
Pris 160 kr


Finns till försäljning på Å-kanten i Västerås till helgen om ingen paxar den först.
Önskar att jag själv hade ett rum att hänga den i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar