tisdag 28 september 2010

Bebismössa i mjukaste trikå

Nu när jag jagar igång det här med att sy så provar jag nytt så fort jag får inspiration till.
Det finns en hel uppsjö av sybloggar, böcker, affärer och annat som får en att spruta idéer.
Än har jag inga såkallade "livebilder" men det kommer det å.
Den översta bilden är en vanlig mössmodell som jag har skissat och ritat på själv efter vad jag tycker är en snygg passform. Om man förlänger modellen något så blir den mer baggyinspirerad och är både tuff och söt på samma gång. Båda mössorna är gjorda i ett uuunderbart mjukt trikåtyg från Ohlssons i Sthlm. Mössan på bild nr två är av "kronanmodell" och är supersöt på men svår att fånga på bild (spec i denna vinkel). Blir ett projekt här framöver.


Tyget är av mysigaste mjuka kvalité
och gör sig sötast som mössor etc.
i strl Nyfödd. Tyget har en grund av ljusblått
och lila vilket passar lika bra till den Lille
som Lilla nyfödda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar